In
principles, TA course crosses Lake Wakatipu by boat from Queenstown Bay to
Greenstone wharf. However, there was no regular boat transfer between these
points and most of walkers use a bus or a car to Greenstone Track. As managing
this track during the summer season, wanted to modify this section as I like:
crossing the lake by regular boat transport to Mt Nicholas Station, and heading
north following the west shore of the lake to Greenstone Track.
To make this
plan work, a passage permission required from 2 stations on my way. Mt Nicholas
Station gave me the one with no issues. Elfin Bay Station gave me a special
permission as they know me from work. However, they didn't want me to broadcast
about this because they did not want general public to come. It took me some
time for this and was snowy since this morning, so postponed departure till
tomorrow.
Zero day again just like the day before which resulted in a chance
success: met a Japanese friend just having come back from Japan and had to make
an appointment for a compulsory medical check and drug test prior to winter job
next morning. Packed up for the walk from tomorrow and went to bed at 0:00.
Walked 0km.
TAのコースは建前上クイーンズタウンからワカティプ湖を船に乗って移動し、グリーンストーントラック波止場から再び歩き始めることになっている。しかし定期船の便はなく、ほとんどの人は陸路をバスや車で移動し、グリーンストーン・トラックへと向かう。自分は夏季の間このトラックを管理していることもあり、自分ならではの変化をつけたいと思い、まずは定期船の出ているマウント・ニコラス牧場へ、そこから湖の西岸を歩いて北上しグリーンストーン・トラックへ向かうことにした。
しかし、それにはこのルート上の牧場から通行の了承を得る必要がある。マウント・ニコラス牧場からは問題なく同意を得たものの、エルフィン・ベイ牧場は、一般の人にはあまり来てほしくないとのことで、特別に許可は貰えたものの吹聴はしないで欲しいと言われた。この許可を取りつけるのに手間取ったのと、今日は朝からの積雪も重なり、出発は明日に延期。一昨日に続き、再びゼロ・デイとなった。
怪我の功名とはよく言ったもので、そのおかげで明日の朝一番に冬の空港での仕事を始める前に必要な、薬物検査や健康診断を受けることになったり、今日突然NZに戻った日本の友人にも会うことができ、かえって良い結果になったと思う。明日からの山歩きの荷作りをして0:00就寝。本日の歩行0km。
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